ODRĘBNA RZECZYWISTOŚĆ - Wystawa obrazów Aleksieja Andriejewa
20 XI do 30 XI 2014, Miejsce: foyer Kina Iluzjon, ul. Narbutta 50a
21 XI 2014, g. godz. 18.00
Oficjalne otwarcie: wernisaż wystawy i projekcja filmu „Kin Dza Dza”
O wystawie:
„Odrębna rzeczywistość” to świat z pogranicza realności i fikcji: obrazy zainspirowane stanami „pomiędzy” - jawą a snem, marzeniem i fantazją a rzeczywistością. To próba zatrzymania w obrazie tego chwilowego, nieuchwytnego stanu świadomości i emocji, które nam wówczas towarzyszą. Pokazane na wystawie prace nie są skończonymi produktami, ale stanowią punkt wyjścia do ponownego przeżywania fantasmagorycznych wizji, dziecięcych wspomnień i marzeń sennych. Autor zaprasza widza w podróż po świecie fantazji, w którym pająki chodzą na smyczy, wyspy unoszą się w powietrzu, a na podniebnych skrzyżowaniach samochody czekają na zielone światło.
Prace prezentowane w foyer Kina Iluzjon powstały w ciągu ostatnich 5 lat.
O artyście:
Aleksiej Andriejew urodził się w 1972 roku, w miasteczku Czudowo, niedaleko od Sankt Petersburga. Jest absolwentem Nowogrodzkiego Uniwersytetu Państwowego na Wydziale Architektury i Projektowania. Zajmuje się malarstwem cyfrowym i grafiką artystyczną, pracuje jako dyrektor artystyczny w agencji reklamowej. W 2013 roku stworzył rysunki do filmu animowanego „Ku! Kin Dza Dza”, który został laureatem m. in. Asia Pacific Screen Awards. Swoje prace wystawiał w Londynie, Sankt Petersburgu, Nowogrodzie Wielkim.
Swoją twórczość definiuje jako próbę przeżycia na nowo stanów świadomości doświadczonych w dzieciństwie i snach. Malując, Andriejew koi (nie tylko swoją) tęsknotę za czystością, wyrazistością i siłą bodźców, jakie oddziaływały na nas w dzieciństwie. W momencie tworzenia artysta przenosi się na nowo do świata, który zna z dziecinnych lat. Malarstwo cyfrowe jest dla Adriejewa – jakkolwiek paradoksalnie by to nie brzmiało – przykładem techniki, w której wpływ technologii jest niezauważalny: artysta nie jest uzależniony od wysychania farb na obrazach czy procesu trawienia w grafice. Nie istnieje też w digital arcie pojęcie oryginału: na wszystkich komputerach piksele wyglądają tak samo. Dzięki temu, zdaniem Andriejewa, unika się nadmiernej fetyszyzacji sztuki a odbiorca ma możliwość skupienia się na treści przekazu.
powrót