Przewodniczący Jury
Robert Gliński - reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta, wykłada reżyserię w Szkole Filmowej w Łodzi i w Gdyni. Były rektor Szkoły Filmowej w Łodzi (2008-2012). Studiował architekturę na Politechnice Warszawskiej (1971-75), potem reżyserię w Szkole Filmowej w Łodzi (1975-80). Wyreżyserował 14 filmów fabularnych, ponad 20 teatrów telewizji. Pracował także w teatrach dramatycznych w Warszawie, Poznaniu, Rzeszowie, Gdyni, gdzie wyreżyserował łącznie 15 przedstawień. Do najgłośniejszych jego filmów fabularnych należą: "Niedzielne igraszki", "Wszystko co najważniejsze", "Cześć Tereska", a ostatnio "Kamienie na szaniec".
Karolina Gruszka
Aktorka teatralna i filmowa. Ur. 12 lipca 1980 roku w Warszawie, gdzie ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza i dostała angaż w Teatrze Narodowym. W późniejszych latach współpracowała z wieloma teatrami, m.in. warszawskim Teatrem Studio, Teatrem Polskim, Teatrem Powszechnym, Teatrem Polonia, a także moskiewskim Teatrem Praktika. Wiele nagród teatralnych przyniósł jej zrealizowany w Teatrze na Woli monodram „Lipiec” w reżyserii Iwana Wyrypajewa.
Na planie filmowym stanęła już jako nastolatka, grając rolę Gieniusi w serialu "Boża podszewka” Izabelli Cywińskiej. Po raz kolejny spotkała się z tą reżyserką przy filmie ,,Kochankowie z Marony”, za który została uhonorowana nagrodą dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej na 30. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.
Zagrała ponad 50 ról filmowych i telewizyjnych. Często angażowana jest do filmów zagranicznych (współpracowała min. z Davidem Lynchem, Aleksandrem Proszkinem, Aleksiejem Popogrebskim, Ragnarem Bragasonem, Tomášem Mašínem czy Mikaelem Håfströmem).
Czterokrotnie nominowana do polskiej nagrody Orzeł za filmy: „Kochankowie z Marony” (2007), „Pani z przedszkola” Marcina Krzyształowicza (2015), „Ach śpij kochanie” (2018) Krzysztofa Langa i wreszcie za tytułową rolę w międzynarodowej koprodukcji "Marie Curie” (2018) w reżyserii Marie Noëlle.
Na stałe współpracuje z mężem, rosyjskim dramaturgiem, reżyserem teatralnym i filmowym, Iwanem Wyrypajewem, z którym założyła fundację Dom Artystyczny Weda, zajmującą się produkcją teatralną.
Michał Oleszczyk (ur. 1982)
Krytyk filmowy, konsultant scenariuszowy i tłumacz; wykładowca Wydziału "Artes Liberales" Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiej Szkoły Filmowej. Wielokrotny ekspert oceny scenariuszy w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej i w funduszach regionalnych; w latach 2013-2016 dyrektor artystyczny Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Laureat Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Nagrody im. Jana Machulskiego za całokształt działań na rzecz polskiego kina niezależnego, Nagrody im. Krzysztofa Mętraka i Nagrody Onetu dla Bloga Roku; współpracuje z RogerEbert.com, "Cineaste" i Filmwebem. Prowadzi podcasty "SpoilerMaster" i "Foreign Correspondents" (z Sebastianem Smolińskim). Opublikował pierwszą polską monografię twórczości Terence'a Daviesa ("Gorycz wygnania"), a wraz z Kubą Mikurdą wydał wywiad-rzekę z Guyem Maddinem ("Kino wykolejone") oraz tomy poświęcone Terry'emu Gilliamowi i Braciom Quay. Wraz z Kubą Mikurdą i Kamilą Kuc zredagował tom "Boro, L'Isle d'Amour: The Films of Walerian Borowczyk" dla Berghahn Books. Członek FIPRESCI i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Jako programer i kurator organizował pokazy kina polskiego w Londynie, Dublinie i Nowym Jorku, a także napisał eseje do brytyjskich edycji polskiego kina dla Second Run DVD.
Małgorzata Szlagowska-Skulska
malgorzata@ear.com.pl
+48 22 523 41 18
Roksana Pietruczanis
roksana@ear.com.pl