PRÓBA
Reżyseria: Aleksandr Kott
Scenariusz: Aleksandr Kott
Muzyka: Aleksiej Ajgi
Zdjęcia: Lewan Kapanadze
Gatunek: dramat
Rok: 2014
Czas: 95 min
Nagrody:
2014 Nagroda główna na 51. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Złota Pomarańcza” w Antalyi
Obsada: Jelena An, Daniła Rassomachin, Karim Pakaczakow, Nariman Bekbułatow-Areszew
Jak dużym wyzwaniem jest opowiedzenie historii bez użycia słów? Jak dużą próbą jest wysłuchanie tej historii? W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania autor „Twierdzy Brzeskiej” Aleksandr Kott oddał pod ocenę widzów Kinotawra swoją „Próbę” – 95-minutowy obraz bez słów. Akcja filmu rozgrywa się w Kazachstanie, w okolicach Semipałatyńska, na chwilę przed pierwszą przeprowadzoną tutaj próbą bomby atomowej. Codzienne życie mieszkającej wśród bezkresnych stepów rodziny, śmierć ojca, pierwsza miłość córki – wszystko zostaje przyćmione przez nadchodzącą ze wschodu zagładę. Warstwa wizualna jest w tym kinie tak wyrazista, że staje się niemal namacalna. Reżyser powoli snuje opowieść, posługując się językiem absolutnego, czystego kina. Każda klatka jest literą, a kadr – słowem. Razem tworzą piękną historię o życiu, miłości i nieuchronności śmierci. Kott sprawił, że obraz przemówił. Nam pozostało się wpatrywać, słuchać i podziwiać.
2014 Nagroda główna na 51. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Złota Pomarańcza” w Antalyi
Obsada: Jelena An, Daniła Rassomachin, Karim Pakaczakow, Nariman Bekbułatow-Areszew
Jak dużym wyzwaniem jest opowiedzenie historii bez użycia słów? Jak dużą próbą jest wysłuchanie tej historii? W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania autor „Twierdzy Brzeskiej” Aleksandr Kott oddał pod ocenę widzów Kinotawra swoją „Próbę” – 95-minutowy obraz bez słów. Akcja filmu rozgrywa się w Kazachstanie, w okolicach Semipałatyńska, na chwilę przed pierwszą przeprowadzoną tutaj próbą bomby atomowej. Codzienne życie mieszkającej wśród bezkresnych stepów rodziny, śmierć ojca, pierwsza miłość córki – wszystko zostaje przyćmione przez nadchodzącą ze wschodu zagładę. Warstwa wizualna jest w tym kinie tak wyrazista, że staje się niemal namacalna. Reżyser powoli snuje opowieść, posługując się językiem absolutnego, czystego kina. Każda klatka jest literą, a kadr – słowem. Razem tworzą piękną historię o życiu, miłości i nieuchronności śmierci. Kott sprawił, że obraz przemówił. Nam pozostało się wpatrywać, słuchać i podziwiać.
Przejdź do spisu wszystkich filmów