PAWLENSKI. NAGIE ŻYCIE


Reżyseria: Daria Chrenowa
Scenariusz: Daria Chrenowa
Muzyka: Nastia Chruszczewa, Kārlis Auzāns
Zdjęcia: Aleksandra Iwanowa, Daria Chrenowa
Gatunek: film dokumentalny
Rok: 2016
Czas: 71 min


„Poeta w Rosji to więcej niż poeta”, a artysta akcjonista uważany jest przez stróżów porządku za miejskiego dziwak i szaleńca. Pawlenski zaszywa sobie usta grubą nicią w akcie poparcia dla Pussy Riot; nago, owinięty kolczastym drutem leży pod budynkiem Zgromadzenia Ustawodawczego w Petersburgu; ponownie nagi siada po środku Placu Czerwonego i przybija swoje jądra do historycznego bruku. Wszystkie te akty są próbą zwrócenia uwagi społeczeństwa na działania władzy w państwie policyjnym, podjętą przez bezkompromisowego artystę; są dążeniem do „rozbudzenia w obywatelach umiejętności społecznej reakcji”. Niestety dla rodaków akcje Pawlenskiego są albo aktami wandalizmu, albo pozbawionymi sensu czynami osoby chorej psychicznej.







kadry z filmu    kadry z filmu    kadry z filmu    kadry z filmu    kadry z filmu    


Przejdź do spisu wszystkich filmów



Fundacja Wspieram 35 MM Kinofest

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP oraz Ministerstwa Kultury FR:

MKiDN Ministerstwo FR

Polska:

pisf zakochaj sie w warszawie
Rosja:

centrum r

360stopni boria.pl drukarnia visent

E.A.R Empik bardzo bardzo niebo kopernika oficyna bbc klub komediowy południk zero akademia fotografii bioarp szerokie tory katiusza . kino praha teatr ateneum teatr współczesny studio wydawnictwo czarne edipresse świat książki prószyński i spółka editio claroscuro wydawnictwo literackie booker mito bagatela slajdy legalna kultura

tvp kultura tvp3 kino polska kino tv rmf classic cjg24 ams Aktivist kino Hiro Ekrany art papier Film&TV Kamera Fragile akcent Przedsiebiorcy@eu kie Ewropa krytyka literacka nowa europa wschodnia przegląd Rosyjski Kurier Warszawski Zupełnie inny świat co i gdzie eastbook example Filmaster Irka rosyjska ruletka na ekranie rynek wschodni nigdy więcej


mk aif ap . afisha proficinema . forsmi . . .